zaterdag 31 december 2011

Brief aan de datingsitemannen.

*Eindelijk een brief waarin we mannen belachelijk mogen maken. En wel een bepaald soort. Grijns*.

Beste datingsite-mannen,

Het is alweer bijna twee jaar geleden dat we tot onze ontstellende vreugde kennis met jullie mochten maken. Dat we besloten dat dit een eens-maar-nooit-weer-ervaring was. En dat we tranen met tuiten lachend over de grond rolden vanwege jullie soms wel erg wanhopige gedrag. (Op de één of andere manier toch frappant dat niemand op zijn profiel had staan: Ik ben X. En ik ben wanhopig).
  
Wij zijn niet zo onder de indruk van mannen die ‘op zoek zijn naar een serieuze relatie’. Dat is natuurlijk mooi – als je dat bent. En het is ook heel fijn om dan zoveel keus te hebben als op een datingsite. Maar word dan niet gepikeerd als de dame in kwestie niet op zoek is naar een serieuze relatie, zeker niet via een datingsite en enkel en alleen zin heeft om eens flink te lachen.
  
Dat lukte overigens. Mannen die boos werden omdat je je mailadres niet geeft en dat maar meteen gooien op hun uiterlijk ‘je vindt me gewoon niet mooi’. Arme, arme mannen. Arm, arm mannelijk eergevoel. Over dat eergevoel laten jullie overigens geen misverstanden bestaan. Dat zit jullie nogal hoog hè? Waar datingsites ook vol mee zitten (en dat snappen wij niet zo goed) zijn mensen die niet kunnen spellen. Iets betekend dan heel veel voor ze. Zo. En als je dan heel subtiel op je profiel zegt dat je niet van mannen met zpelvauten houdt, krijg je op je kop van een blondine die dat zo ongelofelijk sneu voor die arme mannen vond.  Ach. Inderdaad. Kunnen jullie niet tegen.

Waar wij dan weer niet tegen kunnen, zijn mannen met een gebrek aan originaliteit. Het is niet, ik herhaal, niet verstandig om een conceptmailtje te bedenken en dat vervolgens naar elk vrouwspersoon te verzenden die ook eens komt rondkijken op een datingsite. Stel je voor dat zij daar niet alleen zit, maar met een vriendin, en op die manier ontdekt dat het originele en spontane mailtje dus niet zo origineel en spontaan is, maar alleen in aanhef verschilt van het mailtje wat vriendinlief kreeg? Wij vrouwen waarderen dat niet.

En wat wij nog meer niet waarderen, zijn mannen die ‘vrouwen kijken’ tot hun hobby hebben verheven. Nee, wij zijn niet zo naïef om niet te beseffen dat mannen dat doen, maar alsjeblieft, vertel dat niet aan een vrouw. En zeker niet aan een vrouw die je pas een kwartiertje kent. En met wie je mogelijk wel een relatie zou willen beginnen.

En in het kader van ‘met de deur in huis vallen’ zijn er nog wel meer van jullie die de plank behoorlijk missloegen. Met de deur in huis vallen is bijvoorbeeld ook niet zo handig. Dat je ‘op zoek ben bent naar een lieve vriendin’ is niet iets wat je na 2 minuten chatten al mee hoeft te delen. Zeker niet als wij 19 zijn en jij 43. Wat dan ook onverstandig is, is om in je profiel te zetten dat je een relatie hebt. Want wij waren dan wel jong en naïef, maar toch echt zeker niet op ons achterhoofd gevallen. Gebruik dan ook geen smoesjes als een stalkende ex. Kom niet aanzetten met verhalen over enorme schulden. We don’t care. Really.

Jullie wilden eigenlijk wel weten waarom we geen datingsitemannen willen, misschien?  Waarom we jullie allemaal hebben afgescheept en zo duidelijk hebben gemaakt dat we jullie niet willen? Nou. Voor het geval het jullie nog niet duidelijk is, er is nog meer reden om jullie af te schepen.
Eigenlijk is dit best wel diepe ernst. En heel erg welgemeend. Wat moet je met mannen die een relatie willen. Gewoon een relatie. Niet jou omdat je zo leuk bent. Of jou omdat ze van je houden, omdat je de dingen zo leuk weet te zeggen of gewoon aardig bent. Maar gewoon een relatie. Maakt niet uit met wie. Als het maar geen baard heeft. Een vrouwelijk lijf. En liefst ook nog een leuke kop. (pardon: gezicht). Grappig is dan dat mannen dat menen te kunnen beoordelen als ze alleen een foto zien van een oor. Helaas lieve datingsitemannen. Geen zwevende elfjes en groene beestjes met een lange jas voor jullie.

Met vriendelijke groet,
Tinkerbell en de boskrekel.

Post Scriptum: dit berust op werkelijkheid. Heuse werkelijkheid. Mocht je je herkennen in een van deze mannen, bedenk dan dat elke vergelijking op louter toeval berust. Voel je je gekwetst, schroom dan niet om contact op te nemen, want nazorg verlenen dat kunnen wij. Als geen ander.En als je je geroepen voelt, schrijf dan vooral een brief aan mislukte datingsitevrouwen als wij.

4 opmerkingen:

  1. 'Als het maar geen baard heeft' - dat is wat mij betreft de beste ;/
    En eh.. hier is inderdaad niets zweverigs in te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Tinkerbell, Boskrekel of hoe je ook mag heten,

    Haha, grappig zo`n brief ! Enigszins discutabel wel dat de redacteur van deze blog ook zo`n brief plaatst, omdat mannen nu eenmaal geen dingen zijn. Maar goed, als je het lef niet hebt om zulke dingen gelijk "aan de man te brengen", is dit natuurlijk wel een makkelijke manier. ;-p

    Voor wie het nog niet wist: ik ben een man en ja, ik heb op de bewuste datingsite gezeten. Ik had zelfs ook dat zinnetje bij mijn "profiel" staan, over het op zoek zijn naar een serieuze relatie. 1. Omdat het waar was en is; 2. Omdat anderen het antwoord wat je hier geeft belangrijk kunnen vinden en dat ook bij hun matchcriteria aangegeven hebben; 3. Omdat je niet kon kiezen van: "Ik ben op zoek naar De Ware." Maken deze twee woorden dan zoveel uit ? Toen ik las wat jullie hierover schreven dacht ik: hoe belachelijk om dit zo te interpreteren ! Al zette het mij ook wel aan het denken... Er zullen best (uit)zonder(l)ingen zijn die er wel zo tegenaan kijken. Die daarom zelfs bij jullie aanklopten. Nou, hoe wanhopig moet je dán wel niet zijn ! ;-p

    In dit licht gezien is het misschien wel beter om te kiezen voor het veiligere: "Laten we eert gezellig mailen; we zien wel wat er van komt ;-)" Hoe dan ook, ik heb twee keer een date gehad (waar het overigens bij bleef) en er nog wat leuke contacten aan overgehouden. Waaronder met bovengenoemde "personen" en indirect nu ook met jou als je anders heet. Ik heb veel om ons contact kunnen lachen, maar omdat je met echte mensen te maken hebt gaat het er soms ook serieus aan toe. En juist dat vind ik mooi ! Het is nu eenmaal niet allemaal "lang leve de lol." Hoe onbetekenend iets soms ook lijkt, onderschat de invloed die het kan hebben niet !

    En hoe "fout" sommige mannen soms ook deden, jullie waren op voorhand al "mislukt" doordat jullie het daten niet serieus namen. En om mannen die dat wel doen vervolgens dan belachelijk te maken en er ook hard om moeten lachen, is misschien wel net zo fout. Ik vraag mij af in welke vorm jullie in staat zouden zijn om werkelijk nazorg te kunnen verlenen aan deze of gene. Hoe zie je dat dan voor je ? Nee, ik voel mij niet geroepen om jullie hierover nog een brief te schrijven, al komt deze reactie aardig in de buurt...

    Ik ben van mening dat iedereen mag weten wie ik ben, ook omdat ik mij niet voor mijn datingsiteverleden schaam. En jullie stuur ik de komende maand wel weer gewoon een mail hoor !

    Wil ik iedereen een hele goede avond en nacht toewensen, doe voorzichtig en Gods zegen voor het nieuwe jaar !

    Een hartelijke groet,

    Matthias.

    Ps.: Op de bewuste foto was meer te zien dan alleen een oor. Lang donker haar, een gladde blanke huid en een glinsterende oorbel... En foto`s liegen niet, zelfs niet als ze een beetje bewerkt zijn ! ;-p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ehm. Tsja. Ergens vind ik onze brief nog steeds helemaal waar - want dit is hoe wij erover denken. Ergens snap ik je punt ook. Maar bedenk dan maar vooral dat we dit meer tot vermaeck dan tot leering hebben geschreven :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whihi. herkenbaar. In alle opzichten!;)
    Heerlijk he zo'n datingsite... toevallig opzoeknaarjou?:p of funkyfish?:p haha! liefs
    ojaa.. ik heb van a tot z met een smile gelezen.. dus dat vermaak is wel gelukt;)

    BeantwoordenVerwijderen